PLS
Rammeverket
En serie artikler om
PLS modellen.
PLS Rammeverket består av en serie praktisk-pedagogiske modeller
for autoritativ voksen ledelse, grensesetting,
konfliktløsning, utviklings-og reguleringstøtte
i relasjoner med barn, i familier, barnehager og skoler.
Her finner du en artikkelserie om PLS modellen, som er den første modellen som ble utviklet i PLS rammeverket. Artiklene forklarer de teoretiske og praktiske inspirasjonskildene for PLS modellen og PLS rammeverket.
Oversikt over artiklene
Kort om PLS rammeverket
Jeg har siden PLS modellen ble laget utviklet flere andre praktisk-pedagogiske modeller som utfyller og komplementerer PLS modellen. Jeg har også skrevet en kursbok. Og har gitt denne helheten av modeller og boken navnet PLS rammeverket.
Artikkelserien du finner på denne siden er nå under oppdatering for å bedre forklare denne utviklingen. Denne oppdateringen tar noe tid så i mellomtiden vil du fremdeles finne navnet PLS reguleringsstøttemodellen brukt i artiklene.

PLS modellen het tidligere PLS reguleringsstøttemodellen. Navnebyttet ble gjort dels for å gjøre navnet enklere, men også for å vise at PLS modellen dreier seg om langt mer enn reguleringsstøtte. Navnet har nå fått et tillegg, “Autoritativ ledelse, grensesetting, konfliktløsning og reguleringsstøtte”. Dette er gjort dels for å beskrive bruksområdet til modellen bedre, såvel som å peke tydeligere til bredden i de faglige, forskningsbaserte inspirasjonskildene.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PLS Perspektivspiralen
PLS Perspektivspiralen og Forståelsesfokusert Perspektivtagende Kommunikasjon er utviklet for å hjelpe voksne å utvikle ferdigheter i perspektivtagning, situasjonsforståelse og Forståelsesfokusert Perspektivtagende Kommunikasjon, slik at vi kan hjelpe og støtte barns utvikling.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
Erfaringer med bruk av
PLS modellen,
i barnehage og skole
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
Relaterte artikler
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.