FB

PLS
reguleringsstøtte-
modellen

 

En serie artikler om

PLS reguleringsstøttemodellen.

 

 

PLS reguleringsstøttemodellen er en praktisk-pedagogisk modell 

for kommunikasjon, konfliktløsning og utviklingsstøtte

i relasjoner med barn i familier, barnehager og skoler.

 

 

Modellen er utviklet av den norske pedagogen

Hans Holter Solhjell.

 

 

Her finner du en artikkelserie som forklarer modellen,

presenterer de teoretiske og praktiske inspirasjonskildene,

og sammenligner modellen med andre metoder som er

i bruk i relasjoner med barn fagfeltet.

Hva er

PLS reguleringsstøttemodellen?

 

En serie artikler med beskrivelse av modellen, den teoretiske bakgrunnen

og sammenligning med andre metoder i fagfeltet.

Hva er PLS reguleringsstøttemodellen?

Hva er PLS reguleringsstøttemodellen?

Del 1. PLS reguleringsstøttemodellen er en nyutviklet praktisk-pedagogisk metode til bruk i konfliktsituasjoner med barn og ungdom. Både i vanlige hverdagssituasjoner som de fleste kan oppleve som utfordrende, og også når situasjoner og relasjoner er spesielt vanskelige og krevende. Les mer her

les mer
PLS reguleringsstøttemodellen

PLS reguleringsstøttemodellen

Del 2. PLS reguleringsstøttemodellen beskriver 5 faser i konflikter i relasjoner med barn, og hva voksne kan gjøre i hver fase for å redusere konfliktnivået, og skape positiv læring både for barnet og den voksne. Les mer her

les mer

Erfaringer med bruk av

PLS reguleringsstøttemodellen,

i barnehage og skole

 

Jesper Juul om PLS reguleringsstøttemodellen

Jesper Juul om PLS reguleringsstøttemodellen

I mars 2017 besøkte jeg Jesper Juul i hans hjem i Odder, Danmark, hvor han bodde etter at han ble sittende i rullestol de siste årene av sitt liv. Etter besøket skrev han en anbefaling av en av modellene jeg har utviklet, PLS reguleringsstøttemodellen, i sitt nyhetsbrev til FLA, Familylab Association i april 2017.

les mer
Foreldreveiledning i Kanvas barnehager

Foreldreveiledning i Kanvas barnehager

I 2016 og 2017 gjennomførte en gruppe på 15 barnehagelærere fra Kanvas barnehager en foreldreveilederutdanning over 10 dager med Hans Holter Solhjell. Her kan du lese om deres erfaringer!

les mer

Relaterte artikler

Har vi tid og råd til sånn prat og dilldall

Har vi tid og råd til sånn prat og dilldall

Er det slik at fokus på og tid brukt på relasjoner, kommunikasjon og god konfliktløsning tar tid og ressurser bort fra læring av fag og det skolen “egentlig skal drive med”? Les mer om dette i denne fortellingen om to barns opplevelse i skolegården.

les mer